dimarts, 18 de gener del 2011

Cuentos contra la crisis

Ayer asistí a la conferencia que dio Soledad Puértolas en el CCCB, inaugurando un ciclo dedicado a la CRISIS. Ella dijo, no saber hablar y menos dar consejos de cómo superar o sobrellevar la crisis que nos ha tocado sufrir. Y como le pidieron su colaboración, propuso llevar el tema a su terreno: la literatura. Empezó pues, diciendo que los escritores saben perfectamente qué es estar en crisis, porque la literatura siempre está en crisis. Solo si se está en crisis, se puede crear. Entras en crisis cuando creas. Te has puesto un objetivo, escribir, y tienes que llevarlo adelante. Entonces entras en crisis, y solo poniéndote en la tarea tienes la posibilidad de llevarlo a buen puerto. Y puso un ejemplo, se preguntaba qué es un romántico y dio la respuesta: Un romántico es aquel que lucha contra la época que le ha tocado vivir. Por tanto ahí tenemos la búsqueda de una salida. El creador vive en permanente crisis, crisis de sí mismo, la única forma de hallar respuestas. Y nos contó el cuento de los hermanos Grimm, el de aquella niña pobre y huérfana que contempla la ciudad desde lo alto de la muralla, y extiende su pañuelo de color azul junto a ella. Al verlo, un sapo sale de una hendidura y deposita una pequeña corona de oro sobre el pañuelo. ¿Y por qué ese cuento? Ya os lo explicaré en otro momento. Hoy termino aquí mi intervención. Prometo volver y explicaros ese cuento, si es que no lo conocéis. Adeu.
Rafael enero 2011

2 comentaris:

  1. Sembla interessant. No conec el conte i espero rebre'l un dia d'aquests.
    El que són les coses. En Rafel amb la Soledad Puértolas i jo amb en Felip Puig. Ahir en Marçal i jo (ell convidat i jo d'afegida) vam anar a un sopar-coloqui amb el Conseller Felip Puig. Erem unes trenta persones. Va estar simpàtic (més del que sembla en els actes institucionals) i asequible. De tota manera,com era d'esperar, no es va mullar gaire perque tot està molt a l'inici. Va parlar, com a prioritari, de la regulació de la velocitat a les autopistes i del codi del Mossos i Policia en general. Diu que els cossos policials no poden estar tan desmotivats com ho estan actualment i que s'ha d'aconseguir que la ciutadania els valori. També va dir que tindria ma més dura amb els Mossos que no es comportin precisament per marcar diferències entre uns i altres. Va parlar d'un nombre molt important d'alts càrrecs que cesaran, alguns ja ho han fet, i que encara que sembli el xocolate del lloro no és així. Que per reduïr despeses cap pas es poc important. I etc. etc.
    Ja veurem. Li va fer molta gràcia haver sortit ja a Polònia.
    El sopar boníssim, al restaurant El Túnel d'en Marc Palou (Aragó/Bailen).Recomenable en cara que no se perquè penso que no deu ser gaire asequible, je,je. És el té estar amb alts càrrecs!

    ResponElimina
  2. I TANT QUE ENS EXPLIQUEN CONTES CONTRA LA CRISI. LA LLÀSTIMA ÉS QUE SIGUIN DE TERROR!!!
    ES CLAR QUE VEURE EN FELIP PUIG DE PROP TAMBÉ ÉS COM PER TENIR MALSONS!!

    ResponElimina