dimecres, 20 d’octubre del 2010

L'ARPA I LES SEVES VIBRACIONS 59

VACUNA DE LA GRIP

Vacuna si?, Vacuna no?

Vinc del Cap de vacunar-me per la grip. Com tots els veïns del barri, vaig rebre la citació per fer-ho, em deien a la carta que entrava dins el col·lectiu de risc. La acceptació és voluntària i com tota vacuna té les seves bondats i els seus riscos.

La d’aquests any, té o porta tres cepes, a) la de la grip ocasional, o sigui la de sempre, b) una porció de la vacuna de la grip A, tan qüestionada l’any passat i, la c) una dosi addicional per majors de 65 a, la que m’han posat, que diu que dóna més defenses que la que posen al més joves.

Sempre m’agrada guardar els prospecte, la d'aquest any és diu Chiromas, del Laboratori Novartis, i diu així: vacuna antigripal d’antigen de superfície, inactivat. El seu efecte protector pot durar entre 6 i 12 mesos. No cal que memoritzeu res, sols us cal decidir si us la voleu posar o no. En cas de posar-vos-la, si teniu reacció local que molesti, cal aplicar un glaçó dels que tingueu a la nevera sobre la punxada, sempre embolicat amb una tovallola per no cremar la pell i, si us dóna petites molèsties generals o dècimes de febre, és suficient prendre un Gelocatil.

La vacuna no serveix pels refredats; ja sabeu que mal cuidats duren set dies i ben cuidats una setmana. Bon hivern a tots.

3 comentaris:

  1. Es importante destacar que la pandemia de gripe H1N1 de 2009 en seres humanos y que se conoce popularmente como gripe porcina o influenza porcina, aparentemente no es provocada por un virus exclusivo de porcinos. Su causa es una nueva cepa de virus de gripe A H1N1 que contiene material genético combinado de una cepa de virus de gripe humana, una cepa de virus de gripe aviaria, y dos cepas separadas de virus de gripe porcina.[9] Los orígenes de esta nueva cepa son desconocidos y la Organización Mundial de Sanidad Animal (OIE) informa que esta cepa no ha sido aislada directamente de cerdos.[10] Se transmite con mucha facilidad entre seres humanos, debido a una habilidad atribuida a una mutación aún por identificar,[11] y lo hace a través de la saliva, por vía aérea, por el contacto estrecho entre mucosas o mediante la transmisión mano-boca debido a manos contaminadas.[8] Esta cepa causa, en la mayoría de los casos, sólo síntomas seudogripales clásicos leves, y las personas infectadas se recuperan satisfactoriamente sin necesidad de atención médica o el uso de medicamentos antivirales.[12]

    Jo, des que vaig saber que els laboratoris (per exemple Roche perquè conec gent que hi treballa i em va informar) havien alarmat la població quan ja tenien milions de dosis preparades, vaig pensar allò de: "alguna cosa fa pudor a Dinamarca" (Hamlet).
    Ah! no em vaig vacunar per a la grip A però aquest any si que ho he fet.

    ResponElimina
  2. Es importante destacar que la pandemia de gripe H1N1 de 2009 en seres humanos y que se conoce popularmente como gripe porcina o influenza porcina, aparentemente no es provocada por un virus exclusivo de porcinos. Su causa es una nueva cepa de virus de gripe A H1N1 que contiene material genético combinado de una cepa de virus de gripe humana, una cepa de virus de gripe aviaria, y dos cepas separadas de virus de gripe porcina.[9] Los orígenes de esta nueva cepa son desconocidos y la Organización Mundial de Sanidad Animal (OIE) informa que esta cepa no ha sido aislada directamente de cerdos.[10] Se transmite con mucha facilidad entre seres humanos, debido a una habilidad atribuida a una mutación aún por identificar,[11] y lo hace a través de la saliva, por vía aérea, por el contacto estrecho entre mucosas o mediante la transmisión mano-boca debido a manos contaminadas.[8] Esta cepa causa, en la mayoría de los casos, sólo síntomas seudogripales clásicos leves, y las personas infectadas se recuperan satisfactoriamente sin necesidad de atención médica o el uso de medicamentos antivirales.[12]

    Jo, des que vaig saber que els laboratoris (per exemple Roche ja que conec gent que hi treballa) van alarmar la població quan ja tenien milions de dosis preparades, vaig pensar allò de: "Alguna cosa fa pudor a Dinamarca" (Hamlet).

    ResponElimina
  3. Dues vegades he escrit un comentari sobre el que ha estat l'enganyifa de la grip A i dues vegades ha desaparegut el comentari. Fins aquí arriben els tentacles de les multinacionals farmacèutiques?
    Tinc pooooor!!!

    ResponElimina