dijous, 7 d’octubre del 2010

Tresca i verdesca



  1. Les entrevistes als nostres dirigents i les declaracions públiques em fan refugiar , cada cop més, en els aspectes culturals i en els meus propis interessos. És una altra manera de dir allò de "cuanto más conozco a mis semejantes, mas amo a mi perro". Avui l'acudit de La Vanguàrdia representa Lady Gagaguirre (recordeu el video del Fernando?), com a la esperanza de la comunidad de Madrid. En l'afer dels assumptes bruts de Ciutat Vella, els Mossos troben una llibreta amb la llista de suborns pagats per llicències. Ni els malfactors saben ser professionals. No hi ha un pam de net, ni de brut. Em nego a parlar de la visita papal.
  2. A partir del dia 8 "Molts records per a Ivanov" d'A. Txejov. Pel nostre Pep Tossar, al Maldà. Quan hi anem?
  3. Seixanta galeries catalanes obren temporada amb exposicions amb un tema central: el vinil, o sigui el disc de vinil. No en tinc la llista però suposo que l'aconseguiré. Pot ser interessant.
  4. Ahir es va innaugurar al MNAC, una sala especial dedicada a Joaquim Torres García. Peça clau del noucentisme i de l'avanguardisme català, aquest uruguaià format a Barcelona sempre ens sorprèn perquè en les sevs obres s'hi veu, no tan sols el que hi ha, l'evidència diriem, sinó que s'intueix el que vindrà. És la gràcia dels precursors. O la d'aquells que van fent la seva obra amb seriositat i marcant camí inclús sense buscar-ho. Al MNAC ja hi havia obra de Torres Garcia però ara s'enriqueix amb la col·lecció de tres dels seus néts que en fan un préstc durant un any.
  5. Sonocromatismo. Exposició d'un noi que va néixer sense poder distingir els colors. Una màquina, el sonocom, li permet traduir els colors en sons (o sigui que sent un so i sap quin color representa). Ara en aquestamostra les seves obres ens permeten conèixer les seves experiències. Em sembla una experiència interessantíssima que no em vul perdre.Si algú hi vol anar, podriem fer-ho plegats, qualsevol matí entre el 18 i el 24.
  6. La pel·lícula Bicicleta, cullera, poma, em va semblar esplèndida. Emotiva (sense ser lacrimògena), esprenançadora, realista, humana... i a sobre molt i molt ben feta. Com demanava el propi Pasqual Maragall al començament, divertida, àgil, lluny de l'ai pobrets, pobrets.
  7. Tap,jam session. Ball de claqué tots els primers dijous de mes a la Nau Ivanov a les 22h. Per 6 eurets.

1 comentari:

  1. a) Molts records per Ivanof, la vaig veure dues vegades l'any passat, crec recordar que tu estaves sentada casi a terra. Vols tornar-hi?
    b) a la botiga tenim disc de vinil a punta pala.
    c) m'apunto al sonocromatisme, ja en vaig llegir un article fa pocs dies, ja buscarem un mati entre el 18 i el 24. Fins el vespre.

    ResponElimina