Ja sóc aquí, com va
dir aquell senyor tan conegut. Desprès passar les festes nadalenques a Burgos,
convidada per la Comunitat Franciscana on viu la meva germana. Era la primera
vegada que visitava la ciutat a l' hivern i, segons m'explicaren, gaudien el bon temps
com quasi tot Espanya; res de neu, res
de pluja. Festes boniques, al costat del pessebre, cants de villancicos, regals i rialles, missa del
gall solemne i taula ben plena de viandes.
A la tornada i de la
mà de l' IMSERSO, un viatge a Torremolinos. No coneixia Cadis i vaig triar
aquesta destinació per apropar-m'hi, així com Màlaga i els pobles de la costa
entre ambdós poblacions, Benalmádena, Fuengirola, Puerto Banús, Marbella, Mijas i Estepona.
De tot el que vist
aquests dies, trio escriure per a vosaltres, la ressenya de l'exposició
temporal del Museu Carmen Thyssen de Màlaga. Donada la proximitat amb
Torremolinos des d'on només la separen vint minuts en bus, l'hem visitat
diverses vegades.
Pensant amb el Rafel i el Marçal, un petit apunt de "Carteles de Artista" De Toulouse - Lautrec a Jeff Koons, que inaugurada el del 3/10/2015, s'exhibirà fins al 21/02/2016. No crec pugui explicar-vos res que vosaltres dos no sapigueu. És la col·lecció de Joséluis Rupérez, reunida en el Thyssen, que documenta en part els orígens i la presència d'uns llenguatges artístics en el cartell modern. Mostra la fascinació que ha exercits sobre destacats protagonistes de l'art contemporani, confirmant-lo com suport gràfic de comunicació que, alliberat en gran mesura de la seva obligació comercial, brilla dins la cultura visual actual.
En la sala noble, pintors que evoquen l'ambient parisenc de finals del segle XIX, com Toulouse -Lautrec, Bonnard i Vuillard, junt al precursor litògraf Chéret, i de l' art nouveau com Grasset i Mucha, al costat de Casas y Beardsley. Menció especial l'anunci del cabaret Le Chat Noir, de Steinlen. Altres sales representen la avantguarda del disseny i la comunicació gràfica,
Només un resum dels
cartells exposats: Braque, Léger, Duchamp, Chagall, Magritte, Rauschenberg o
Hockney. La majoria són fruit d'encàrrecs de balls benèfics,festivals de música
i cinema; espectacles de teatre, òpera,
dansa,concerts, pel·lícules, exposicions i competicions esportives.
A l'última sala
recull de cartells compromesos amb situacions critiques, reivindicatives o
subversives, vinculats als grans esdeveniments del segle XX, com les dues guerres
mundials, la Guerra civil espanyola, el Maig del 68 i altres causes socials:
obres de Malèvich, Miró, Picasso,Calder i Haring.
Si voleu ampliar el
que he escrit "cliqueu" a Google:
Málaga, Carteles de Artistas i us sortirà
en moviment una petita part de les parets om estan penjats els cartells. Una altre
opció és agafar el tren i cap a Málaga a veure-la in situ.
Penso que no has perdut gens el temps i és el millor que has pogut extreure del viatge amb IMSERSO. Benvinguda!
ResponElimina