diumenge, 22 de gener del 2012

LA TRESCA I LA VERDESCA- aL palau Moxó i...

2012
Us deia que anava de Tresca organitzada i sí, he anat a una visita al palau Moxó, a la plaça de Sant Just. Em feia gràcia perquè la família Moxó era amiga de la meva i dues ties de l’actual propietària havien treballat al Nelly i les havia tingut de professores. La meva escola ja sabeu que era molt poc convencional i moltes de les mestres dels començos eren amigues de la meva tia Maria, nenes bé inconformistes i feministes. Bé a banda de les qüestions personals, aquesta és una casa senyorial, un palau de fet, barceloní del segle XVIII, del qual s’ensenya una part. A l’altra encara hi viuen. Ha estat força interessant. Ja he vist moltes d’aquestes cases però m’agrada descobrir les nostres. Sempre hi ha pintures, mobles, i altres aspectes interessants però el millor és que puguis fer-te una idea de com es vivia. Els dies 11 i 12 de febrer, per Santa Eulàlia, faran un concert al saló de música. També es podrà visitar la part noble (la que he vist avui) i, cosa curiosa, també les golfes on vivia el servei. Això sí que no és gaire freqüent. Aquí van trobar els armaris encara amb els uniformes i tota la resta. Jo hi aniré segur. Ja en parlarem però si algú l’interessa crec que l’entrada valdrà 15 €, visita i concert. Cap a finals de mes caldrà reservar lloc perquè, és clar, les places són limitades. Naturalment, a continuació he seguit la tresca pel meu compte i he acabat menjant un bocata a can Conessa a la Plaça de Sant Jaume, i, com una boa cansada, arrossegant-me fins el tren que m’ha dut a casa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada