divendres, 24 de juny del 2011

L'ARPA I LES SEVES VIBRACIONS 113

LA PATUM

En l’últim minut s’ha m’ha frustrat la sortida de tres dies a Berga per participar en les festes de la Patum. Els dos amics de l’any passat encara amb contracte laboral no han tingut temps lliure. La família d'un d'ells ens deixava unes golfes molt ben acondicionades. M’he quedat amb l’enyorança que diuen deixa a dins a tothom que hi va per primer cop.

Avui per TV3 he vist un breu reportatge que m’ha fet recordar els personatges que surten cada dia, i que es distingeixen amb un ball diferent, ballat a la plaça primer i desprès pels carrers : els turcs, les maces,les guites i l’àliga majestuosa ballant al so d’una música que se’t fica a dins, composada en el segle XVI.

Si no teniu mandra de tirar enrere el bloc, en els números de l’arpa del 19 al 23 que corresponen al juny passat, podreu rellegir els comentaris que vaig escriure i veure les fotografies. Sols repeteixo per espectacular la de l’ultima nit, on actuen els Plens , personatges que sols surten quan es fa focs, i que com el seu nom indica, estan plens de foc.

Em caldrà esperar el 2012 per tornar-hi.

1 comentari:

  1. Recordo perfectament quan hi vas anar l'any passat i les fotos tan maques que vas incloure. No hi estat mai i cada any diem amb en Lluís que ho volem fer. A veure si el vinent.

    ResponElimina