dijous, 23 de juny del 2011

L'ARPA I LES SEVES VIBRACIONS 112


CORPUS

L'OU COM BALLA

La Marisa ens ha recordat el comentari de Joan Amades de la festa del Corpus. La data del 1588 és la primera en que consta inscrita dita festa. Avui vint-i-tres de juny, dijous, ho celebra l’Església universal en la seva litúrgia, festa molt celebrada a Espanya i sobretot a Toledo, a Barcelona per motius de treball es celebrarà el diumenge, una part de culte dins la Catedral i una segona part amb un petit recorregut per fora la plaça i carrers del voltant . Però ja des d’avui es pot veure el ritual lúdic i ancestral de “l’ou com balla” a diversos brolladors ricament engalanats amb garlandes de flors i fullatge verd trenat. (Diuen que recorda el pas del temps i el cercle de la vida).Esmeno per originals i bonics, el brollador del claustre de la catedral amb Sant Jordi, el de la casa de l’Ardiaca, el del pati de la Corona d’Aragó, el del museu Frederic Marés,el del claustre de la Concepció i altres. Tot un espectacle per turistes i badocs; jo no m’ho perdo mai, màquina en mà vaig fent fotos.

1 comentari:

  1. Gràcies per recordar-m'ho. Ara, quan vagi cap a la Notaria, passaré per el Claustre de la Concepció, que em queda aprop, i badaré com els turistes.
    Records de l'infantesa, enyorança!

    ResponElimina