dijous, 27 d’octubre del 2011

L'ARPA I LES SEVES VIBRACIONS 145

MANDALA

El Rafel ens parla amb satisfacció que últimament tanca el·lipses, jo avui vull acompanyar-lo en aquest sentiment, perquè fa temps que també tanco espais que a mi m’ agrada anomenar Mandales, potser perquè n’he vist fer de precioses amb flors i amb sorra de colors al Nepal i a l’Índia, i em meravella el treball pacient d’hores i hores per fer una obra d’art oberta i, de cop tancar-la dins una circumferència.

A l’Orient el mandala té connotacions religioses, filosòfiques , místiques i simbòliques. En el budisme es troben reproduccions plàstiques molt treballades. En els dibuixos les figures concèntriques es desenvolupen de forma simètrica respecte a un punt axial, amb les seves interpretacions respectives. Els estampats de les teles tibetanes són sovint mandales molt vistoses.

En la meva vida no tot és tan simètric ni molt menys, però a poc a poc tanco mandales: de viatges llunyans que no faré més, d’amics molt estimats que ens deixen, d’ activitats passades, de sentiments que es queden pel camí, en fi de moltes coses. Cada mandala tancada és un tros de vida que es desfà amb una bufada,tal com fan els orientals amb la seva bella obra un cop acabada, i també un camí que s’obre per fer-ne a poc a poc una de nova. Rafel espero que en puguem tancar més en un futur i obrir-ne de noves amb il·lusió.

5 comentaris:

  1. Si, en últim terme és veritat que hi ha coses que es tanquen, però el meu optimisme congènit em du a pensar que el camí és recte i el que queda pels costats és que ja no et cal per seguir endavant, encara que sempre hi serà, acompanyant-te ni que sigui en el record.

    ResponElimina
  2. Mª Dolors, tancar no és pessimisme, és feina feta que no destorba per mirar endavant.

    ResponElimina
  3. El camí mai es recte. Te moltes giragonses, ací està la gracia. I no es pesimisme el tencar elipsis.

    ResponElimina
  4. M.Teresa, m'ha agradat molt el teu apunt. En prenc nota. Gràcies

    ResponElimina
  5. Al Rafel- Naturalment que té giragonses. Volia dir que tira endavant amb les giragonses que tingui. Vaja, que el tancament no és la meva imatge. Suposo que volem dir el mateix i ja ens entebnem però és una questió gràfica sense major importància.

    ResponElimina