diumenge, 31 de juliol del 2011

PANEM ET CIRCENSES LXIV

VA DE LLIBRES.- Ara m'adono que fa temps que no us parlo de cap llibre que hagi llegit. Tinc a mitges PLANTES D'INTERIOR d'en Borja però, les que ja l'heu llegit sabeu de què parlo, és un llibre que no es pot llegir d'una tirada. Ja he llegit uns quants contes, porto dues-centes pàgines i encara l'estic païnt. No és fàcil, no....
Per compensar, he llegit en dues tardes El meu ofici, d'en Josep M. Espinàs. Podriem dir que és l'antítesi del de'n Borja. En 160 pàgines hi ha posat 50 capítols. Us en dic alguns: L'escriptor i el diccionari, la glòria, ambició-pretensió, Doctrines i teories, ortografia, plagi, avançaments absurds, etc. Tots relacionats amb el seu ofici d'escriptor i amb els quals, qualsevol de nosaltres s'hi pot sentir identificat. No pretén dictar càtedra de res i potser per això és un llibre amé que es llegeix d'una tirada. A mí m'agrada especialment un que ha titulat EX. Explica que l'Institut d'Estudis Catalans va decidir, en el seu diccionari, de suprimir el guionet habitual en ex-president, ex-alumnes...I diu ell: "M'ha semblat una modificació innecessària i que es presta en alguns casos a confusió o a una estètica xocant" Posa alguns exemples molt divertits: "Excedent. És un senyor que sobra o un senyor que havia cedit alguna cosa? Un explorador és algú aficionat a l'aventura o un ciutadà que ja no plora? No hi puc estar més d'acord. Jo també trobo que no calia.
Bé, com veieu un llibre per a llegir en les tardes d'estiu. Que no és poc!



1 comentari:

  1. M'acabes de donar una idea amb la teva imatge. Com que ara, a més a més, els meus fills s'han acostumat a fer de Saifo una mena d'intercanviador de llibres, tot solucionat.Gràcies

    ResponElimina