dimarts, 10 de novembre del 2015

SOLUCIÓ A L'ENIGMA DE LA TRESCA




La història és un gran arbre amb moltes, moltíssimes branques, de les qual tots hi pengem com cireretes que a vegades van aparellades, soltes, a trios o inclús d'algunes,  menjades pels ocells, en penja tan sols el pinyol o s'han podrit.  I aquesta obvietat a què ve? Doncs a la resolució de l'Enigma d'aquesta setmana. Aquella imatge era l'emblema de l'Acadèmia dels desconfiats,  que fou creada per promoure l'estudi de la història, la llengua i la poesia catalanes l'any 1700 a Barcelona per diversos erudits, el principal dels quals fou Pau Ignasi de Dalmases. (https://ca.wikipedia.org/wiki/Pau_Ignasi_de_Dalmases_i_Ros

Aquest senyor, resulta que és un re, re, re,re, re.... besavi meu. En tinc reconstruida tota la nissaga fins el 1497. Remenant papers i llegint internet (família Dalmases) m'he assabentat de moltes coses i he aclarit d'altres que coneixia per tradició familiar més o menys fabulada. I també he vist com, a través dels segles hi ha un fil que ens lliga encara que no ens adonem, Un fil de seda finíssim que voltant, voltant conforma un capoll del que en sortirà una papallona que posarà ous dels que sortiran cucs que es tornaran crisàlides i seguirà i seguirà la història, fent que l'arbre creixi en branques i es faci més i més esponerós amb branques de les quals pengem, diminuts però amb la petita contribució que ens sigui donada fer. 

2 comentaris:

  1. Em vaig quedar a mig enigme,tot i que vaig trobar el tal Pau Ignasi de Dalmases, sense relacionar-lo amb la teva nissaga. Aquesta vegada m'has fet pensar i buscar.

    ResponElimina