dijous, 22 de març del 2018

LA TRESCA I LA VERDESCA




L'altre dia, a Girona, passejant pel centre, a" les quatre cantonades" em vaig trobar amb aquest terra que assenyala els quatre punts cardinals amb la seva lletra inicial. Al mig unes línies sinuoses com si resseguissin unes esquerdes, tal com es veu en la foto. Em van recordar una antiquíssima tècnica japonesa de reparar la porcellana esquerdada, el kintsugi, amb una pasta d'or que ressegueix i reforça la trencadura. La seva filosofia obeeix al desig de mostrar que les coses tenen una història que no s'ha d'amagar perquè la fa més resistent i més bella. No sé a què obeeixen ni el significat de les de Girona (i si algú ho sap agrairia que m'ho digués) però m'ha fet pensar en el pas ineluctable del temps i el record.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada