dimecres, 30 d’octubre del 2013

LA TRESCA I LA VERDESCA



Quan érem petits, una de les més grans emocions que podíem experimentar era pujar a l’avió del Tibidabo. El trepidar de l’aparell, el soroll i el vertigen de la vista de Barcelona als nostres peus són un dels records vius i intangibles de la nostra infància. Les atraccions del Tibidabo eren poques, però suficients per omplir els nostres somnis: el tren penjat amb el qual et semblava haver anat a llocs inaccessibles, la muntanya russa i els dits blancs d’agafar fort la barana, la casa encantada i l’esgarrifança terrible i agradable, els miralls on et buscaves a tu mateix... i l’estrella: l’avió.
L’avió vermell del Tibidabo era una rèplica del que utilitzava la Lufthansa pels vols domèstics en el període d’entreguerres. Anava amb un motor diesel que ara és elèctric i serveix per a fer rodar l’hèlix.

El desembre de 1927,  Iberia va fer el primer vol comercial entre El Prat i Carabanchel (Barajas encara no existia). L’aparell era un  Rohbbach Roland i rei Alfons XIII va  inaugurar aquest primer contacte ràpid amb Madrid. No sé perquè tanta pressa. Ben mirat però, sembla que els contactes amb la “Capital” vagin al ritme de l’avió del Tibidabo. Us imagineu en Mas, el Duràn i Lleida i l’Homs, amb un casc d’aviador i fent adéu per la finestreta mentre passen un i altre cop pel davant nostre? Sí, és clar, seria més o menys com ara.

2 comentaris: