dimarts, 16 d’abril del 2013

LA TRESCA I LA VERDESCA

     

La imaginació al poder


Tot va començar com un entreteniment per a jubilats enyorants. Petits hortets on anar-se a entretenir unes hores recordant altres paisatges i temps. Ara hi ha tretze horts de l'Ajuntament repartits per tota la ciutat. Aquests horts urbans formen part d'un programa perquè les persones de més de 65 anys " se sentin actives, estableixin noves relacions, millorin la seva qualitat de vida realitzant una activitat física i es formin en activitats de millora ambiental segons els principis de l'agricultura ecològica" . Inclús són oberts, alguns, els caps de setmana i es poden visitar. No penso fer-ho, no em "llama", en tinc prou amb els horts de debò que em volten a Saifores. 
     Ara bé potser ha arribat el moment que el nostre ínclit i paternal Ajuntament, tan imaginatiu ell i tan ecològic canvíi el panorama floral-abrícola de la ciutat, adequant-lo al moment que estem passant.
Deixo caure algun suggeriment : parterres de rúcola amb pensaments comestibles, pins pinyoners, garrofers, tarongers (la Gene és més espavilada), pruneres, blat a la plaça de Catalunya, panís (blat de moro) a la Rambla del Raval etc (tenia una llista i he perdut el paper). Podria complementar-se amb truites als brolladors de MontjuÏc- oh quin espectacle veure'les saltar remuntant els estanys i jardineres del costat de les escales-, sardines a la Ciutadella que està a prop del mar i podria tenir aigua salada...
I a dins de les cases ja veieu.
     I prou, prou, qu quan m'embalo no hi ha qui m'aturi. No trobeu que seria una forma maca de gastar els diners i fer ecologia alimentícia? Potser s'haurien de deixar córrer altres obres- com ara la Plaça de les Glòries o la Diagonal- però ni es notaria. 
Quan hi penso cada cop m'agrada més la idea.

Nota pels habitants d'altres contrades: elis, elis, nosaltres tenim un Ajuntament més enrotlla..at! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada