dilluns, 4 de febrer del 2013

A banda d'imatge del sabó La Maja de Mirurgia, va ser una ballerina i coreògrafa de fama mundial. Els seus pares eren catalans però va néixer a Sevilla el 1882. Es va formar a Londres i va aixecar passions a tot Europa, escenari de les seves actuacions. Va començar ballant de forma clàssica però, de mica en mica, i a causa dels seus viatges que li van permetre estudiar diverses cultures i danses, es va decantar cap a un estil oriental.  Va tornar a Espanya quan es va proclamar la República, el 1931 i  la seva casa de Sarrià es va convertir en Museu tant dels seus vestits com dels objectes que adquiria en el seus viatges. Fa uns quants anys, pocs, a L'Ajuntament de Sarrià s'hi va exposar una part d'aquestes col·leccions. No tinc ni idea d'on han anat a parar, però eren coses molt interessants i maques. Ho investigaré.

1 comentari:

  1. Bona tarda, Maria Dolors, jo també em dic com vosté i sóc escriptora. Estic documentant en aquests moments una novel.la sobre la vida de la Tórtola València i em preguntava si vosté sabría algo més sobre el seu domicili a Sarrià (si encara existeix, quin numero és...). Li agrairia enormement que es posés en contacte amb mi si em pot ajudar en aquest tema. El meu mail és: mdgpastor@gmail.com. Moltes gràcies i disculpi les molèsties.

    ResponElimina