dimecres, 7 de setembre del 2011

DES DEL BALANCÍ


Us agrada el meu memento mori d'aquest any? Està fet pel Martí.

Voltes i voltes

Surto a fora, al matí i les orenetes volten embogides al final del jardí, a ran de terra. Al cap d’uns moments, mentre esmorzem, es traslladen a l’espai més proper i segueixen volta que volta. No ens tenen gens de por. Els nens es contagien i també es posen a ballar entre elles. Sembla que hagin de xocar però es belluguen com una constel·lació, amb un ordre intern de trajectòria desconeguda. Hi ha  una mena de ritme còsmic que va més enllà de l’evidència.
No xisclen, tan sols roden pujant i baixant sobre els nostres caps. Comença la cerimònia del comiat. Tres dels nens marxen demà i les orenetes no crec que triguin gaires dies.
Cada any passa el mateix i sempre ens deixem sorprendre per aquesta bellesa de l’ordre immutable de la Natura.
Sé que l’any que ve serà el mateix, però a mida que em faig més gran, un toc de nostàlgia o aprensió em corprèn. Per a mi, l’octubre encara és el començament de l’any i el setembre el moment dels plans i de la transició. M’és inevitable plantejar-me les grans preguntes: què serà aquest nou curs? Com els anirà a tots? I a mi?
Les orenetes em conviden a entrar a la ronda i amb algun crit escadusser em diuen fins l’any que ve, fins l’any que ve, fins l’any que ve.....

4 comentaris:

  1. Veo que también teneis extraterrestres en vuestro jardín. ¿Ha sido un encuentro con la terecera fase? o ¿Ha sido en cuarta? Dile a Martí que le ha salido un chaval muy simpático. Que siga dibujando tan bien.

    ResponElimina
  2. Doncs si, jo també penso en un nou curs. I se'm fa estrany no haver de comprar i folrar llibres, preparar carteres, llibretes, plumiers...i em costa d'adonar-me que ara el temps és dels altres. I que jo, si torno a l'hospital, si torno al taller d'escriptura...ja faré prou. Potser (segur) arribarà un dia en que ni això no faré.

    ResponElimina
  3. Bé pel Martí, té molta gràcia. El deixeu tot any? en quin recó?

    ResponElimina
  4. Méncanta l'esquelet monstruós!!!!!!!!

    ResponElimina