dimarts, 5 d’abril del 2011

L'ARPA I LES SEVES VIBRACIONS 94

CANTÀBRIA

Com ja sabeu fer maleta i passejar-la per aquest món de Déu, és el meu hobby, així que amb el bon temps, ja em teniu engrescada amb unes amigues de tornar cap el nord d’Espanya; hem triat Cantàbria. Sortim aquest diumenge i viatjaré durant una setmana, pernoctant sempre a Laredo, per allò de no traginar maleta cada dia. Un autocar espero que còmode ens portarà a fer visites culturals cada dia, ja que a més de descansar, cal cuidar la cultura i l’aprendre cada dia coneixements nous, tot i que la memòria a vegades ens juga males passades i oblidem els noms.

Més o menys tenim programats Castro Urdiales i Noja, Santander i Santoña, San Vicente de la Barquera, Comillas i Santillana del Mar, i com no? Potes i pujada als pics d’Europa pel macis oriental, per acabar amb el Monestir de Santo Toribio de Liébana i Liérganes.

Estic enfeinada preparant mapes dels llocs i possibles museus locals. S’accepten suggeriments de coses per veure, menjar i beure, i si voleu quelcom per vosaltres d’aquesta interessant terra, sols heu de fer la comanda, (ara ja els formatges els venen envasats al buit i no fan pudor, molts de nosaltres tenim l’experiència de fa anys de portar-ne en el maleter del 600 i deixar el cotxe empudegat una colla de dies)

A la tornada com sempre els que vulgueu saber més coses, tindreu els meus records personals.

3 comentaris:

  1. Els avis dels meus cosins tenien una gran casa a Laredo i la Malole i jo haviem estat. Conec Santoña, Castrourdiales, Comillas, Santillana del Mar i Santander.Tot maco i recomanable. Evidentment, si aneu a Santillana no us perdeu les Coves d'Altamira, encara que sigui la reporducció que han fet al costat. Nosaltres varem veure les originals.
    També a prop de Santander hi ha el municipi de Limpias que te a l'esglèsia de San Pedro la imatge d'un Crist molt venerat.
    El nostre segon cognom, Fernández de Liencres és d'allí. No de Liencres (com creiem) sinó de Selaya.O sigui que som "montañesas".
    Com sempre babejant pel teu viatge.

    ResponElimina
  2. Fixa't, la meva oreneta se'n va amb tú. És la meva ambaixadora. Tràcta-la bé i sàpigues que quan la vegis és com si fos jo. Fins la tornada!

    ResponElimina
  3. Gràcies Marisa, aniré amb els ulls ben oberts. Mº Dolors, ens veurem demà a classe, en quant a l'oreneta la mimaré mol tot i que penso que aquesta vol anar a Saifores. Estic submergida entre postals, posters, estampes,accions, revistes, tot antic, preparant la Fira de Paper a l'Encant, que va començar el dia 4 i durarà tot un mes,tinc cantitat de coses per escriure, cada paper és una troballa però no em dóna temps. Un cop més tranquil·la podrè escriure coses divertides... com comentar dibuixos d'una època dibuixats en ventalls. En quant al canvi de primavera una meravella de color i de format. Visca la Meri i s'ha mare.

    ResponElimina