dimecres, 23 de març del 2011

MÉS LLIBRES


PERSÈPOLIS de Marjane Satrapi. Aquest és un llibre molt especial. Després d'haver llegit Cometas en el cielo y Mil sols esplèndids sobre la difícil vida a l'Afganistán, aquest tracta sobre l'Irán des de l'any 1979 quan el poble es va aixecar contra el Sha, fins el 1984 quan la protagonista abandona definitivament el seu país. Davant dels seus ulls (i dels nostres) transcorren uns anys convulsos que l'han marcat i marcarán per sempre més.
Quan fa uns dies us vaig comentar que el tenia per llegir, vaig preguntar-li a en Rafael si el coneixia. Com que no em va dir res us explico que la Marjane es va traslladar a viure a França, a on encara resideix. A Estrasburg estudia Arts Decoratives i a París coneix Christophe Blain i entra en contacte amb els membres dels colectiu L'Association que li sugereixen convertir els seus records d'infància i adolescència en un cómic. El resultat serà Persépolis, el primer volum del qual publicat en l'any 2000 obté el premi "Coup de coeur" al millor autor revelació del Festival Internacional del Còmic del Saló d'Angoulême. Un any després el segon volum, rep, també a Angoulême el Premi al millor Guió. Els volums tercer i quart li donen ja fama internacional. A Espanya, Persèpolis es guardonada en el 2003 amb el 1er. Premio de la Paz Fernando Buesa Blanco.

Jo he llegit els quatre volums en un de sol. 365 pàgines de dibuixos amb una gran càrrega emocional i un text que t'atrapa des de la primera pàgina. Vegeu-ne una mostra:

També aquesta obra ha rebut el Premi de la Crítica 2007 de Cannes. Premi Cèsar al millor guió adaptat i ha estat nominada a millor pel·lícula d'animació en els Oscar 2008.
El recomano.

3 comentaris:

  1. Marisa, aquesta linia que has agafar de comentar llibres m'agrada, almenys a mi em dóna coneixements d'obres que no he llegit (no sóc la Mª Dolors) i puc triar si buscar-les per llegir-les en un futur.

    ResponElimina
  2. Me m'alegro. A mi també m'agrada la teva línia de comentar "sortides" i també em dóna coneixements de llocs que no conec i guardar-los per a un futur més o menys pròxim.

    ResponElimina
  3. Vaig veure la pel·lícula i després vaig llegir el llibre. Una i altre son molt interessants.

    ResponElimina