Les antigues diligències col·lectives, tirades dues o quatre mules es deien "riperts". Pertanyien a la companyia La Catalana. El 1906 es van posar en circulació els vehicles de dos pisos amb motor de gasolina, una novetat revolucionaria que havia fet furor a París. Efectivament, tal com va dir en Rafel, el primer trajecte estable va ser de la plaça de Catalunya fins la plaça Trilla a Gràcia. Costava cinc cèntims menys que el tramvia i abans de les set del matí era gratis. Si fa no fa com ara. Naturalment l'èxit va ser fulgurant.
Llavors el marqués de Foronda, que era accionista i director de la Compañía de Tranvias Elèctricos de Barcelona va engegar un boicot "pel soroll, el perill (anàven a més de vuit quilòmetres hora) i causaven molts accidents. Tot plegat va enfonsar la companyia el 1908.
I a partir d'aquell moment... a pagar com a cabrits. Us adoneu que si un bitllet normal costa 2'30 € estem pagant 381 pessetes? I les targes una mica menys però res significatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada