dissabte, 8 de març del 2014

Marçal

EL SUBIRAAAAAAACHS




Harold Tovish                                   Josep M. Subirachs


Des de que vaig veure que en Josep Maria Subirachs es posava a fer escultures amb imatges que feien fuga, que he estat esperant que algun crític d’art se’n adonés de la extraordinària semblança d’aquest recurs artístic amb la exposició que em va impressionar quan la vaig veure al museu Guggenheim de Nova York al maig del 1968.
Però jo no recordava el nom de l’artista. I resulta que ahir, en una carpeta de retalls i papers vells meus, vaig trobar una fulla arrencada de una agenda en que jo havia escrit el seu nom, - Harold Tovish - i, per recordar de què es tractava, fins i tot vaig fer-hi un elemental dibuixet amb la idea que acabava de veure de les imatges fent fugaaaaaa.



2 comentaris:

  1. És fascinant com les idees es repeteixen sense que siguin còpia. Són coïncidències de sentiments barrejades a "l'aire del temps", la formació etc...

    ResponElimina
  2. Benvingut de nou, Marçal. Interessant la teva aportació.

    ResponElimina