dilluns, 7 de maig del 2012

LA TRESCA I LA VERDESCA

  clica
   Capde a Saifores

Per què serà que el paisatge que m'envolta m'afecta tant? Camí de Saifo, el primer cartell de Penedés m'aixeca les antenes i tot em sorprèn. Potser diríeu que no és res de l'altre món, però jo estic en aquest . Al mirar-lo sento la feina de segles, cavant, plantant, traient pedres i fent les precioses tanques de pedra seca, veig els homes i les dones d'aqui vestits amb peplum i l'àgora que devia ser força semblant a les converses de les nits d'estiu.. Els ceps enlairen les branques per mostrar-nos les flors i els minúsculs granets que seran raïm. Veig una mata d'orenga florida en granat i a l'entrar a casa tot em dóna la benvinguda: la sàlvia en aquell blau semblant a cap d'altre, el roser groc ple de ponzelles, les figueres ja amb aspecte del que són, el blanc esclatant de les margarides i el gesamí, les floretes humils entre l'herba tendra: veròniques, malves, pixallits, centàurees; mil olors i els sorolls propers d'insectes i ocells. Una oreneta passa a mig metre meu omplint-me d'alegria. Els micacus són plens de fruits, la palmera es vincla cap a Egipte, el tocó de les serps (recordeu els seu acoblament?), el cactus gegant, les muntanyes amigues com a fons. Fins i tot l'escombra del jardí és un bodegó de pau. Un gat s'aboca a la piscina llepant l'aigua i una avioneta plana directa a un núvol per agafar nata per les maduixes de les postres. Caldrà podar, segar, deshivernar... però encara puc passar un cap de setmana sense posar-m'hi a fons, només amb els sentits oberts a qualsevol cosa. Mmmmm.

2 comentaris:

  1. TRIA QUINA VOLS SER

    Les nou muses canòniques:

    Cal·líope (Καλλιόπη, ‘la del bell esguard, agradable a la vista’). Musa de la poesia èpica. Atributs: una tauleta de cera per escriure
    Clio (Κλειώ, ‘aquella que els fa famosos’); Musa de la història. Atributs: un volum enrotllat.
    Èrato (Ἐρατώ, ‘la que provoca desig’). Musa de la poesia lírica. Atributs: normalment una lira, però en la imatge adjunta, la mà en un pedestal.
    Euterpe (Ευτέρπη, ‘la molt agradable, la d'agradable geni o La de bon ànim’). Musa de la música. Atributs: una flauta
    Melpòmene (Μελπομένη, ‘La melodiosa,la cantant, la poetessa’). Musa de la tragèdia. Atributs: una màscara tràgica i coturns (sabates altes).
    Polímnia (Πολυμνία, ‘la dels molts himnes’). Musa dels himnes i la geometria. Atributs: els colzes recolzats en un pedestal i el mentó a la mà
    Talia (θάλλεω, ‘la que floreix, la festívola’). Musa de la comèdia. Atributs: una màscara còmica.
    Terpsícore (Τερψιχόρη, ‘delit de la dansa’). Musa de la dansa. Atributs: una cítara per acompanyar els dansaires amb la música.
    Urània (Ουρανία, ‘celestial’). Musa de l'astronomia. Atributs: una esfera.

    JO TROBO QUE TOTES T'ESCAUEN

    ResponElimina
    Respostes
    1. Francament, no sabria quina triar perquè els seus atributs no són ni de bon tros els meus. D'algunes ja m'agradaria, ja, semblar-m'hi!

      Elimina