dijous, 17 de gener del 2013

LA TRESCA I LA VERDESCA
















Ahir a la Filmo vaig veure Alexander Newski, pel·lícula d'Essenstein feta el 1938. Un monument. Tot i ser una pel·lícula clarament de propaganda anti alemanya, metàfora del que es veia venir, és una clara demostració que en una bona filmació, el menys important és l'argument i el que compta són les imatges. Narra la lluita dels russos contra els alemanys que la volien conquistar, al segle XIII i l'heroi era el cabdill Alexander Newsky, figura llegentària al que van santificar i encara ara té enorme predicament.
Les imatges, són les protagonistes absolutes de la filmació i això s'accentua per la música (la qualitat sonora deixa una mica que desitjar), de Prokofiev, que l'acompanya tota l'estona i que en molts moments converteix l'acció en una mena de ballet.
Hi ha moments antològics: les tropes, al final de l'estepa, que avancen cap a la lluita, el gel del llac que  es trenca engolint els que lluiten, les dels camps després de la batalla...
Jo no soc qui per a fer un anàlisi de la pel·lícula. Tan sols dir que em va agradar molt i que aquestes van ser les meves impressions no qualificades 
Divendres la tornen a passar. No per res..

1 comentari:

  1. vaig anar a la projecció del divendres, en faig un comentari al blog del diumenge.

    ResponElimina