divendres, 4 d’octubre del 2013

LA TRESCA I LA VERDESCA




Creia que era morta  i m'enduc una sorpresa, avui, amb la seva veritable mort.  Àngeles Santos, de qui ja us en vaig parlar fa molt de temps i ha sortit diversos cops al meu bloc. Una grandíssima artista que em va deixar corpresa al veure la seva obra al Reina Sofía. Una dona d'aquelles "d'abans", que entenia el seu temps, tant! que això podia arribar a trastocar la seva vida. Sempre es parla d'ella, fent esment que era germana del crític Santos Torroella,  dona del pintor Grau Sala i estigué voltada dels artistes de tota mena , però la seva obra és ben personal (per tant surrealista i escandalosa). A mi particularment m'agrada molt Un món que no m'estranya que causés molt de rebombori per la seva premonició, llibertat i incisiva intenció. Una artista i dona, una més que, en el fons, va ser víctima de la seva lucidesa. Ara mateix, si pogués me n'aniria a Madrid per recordar-la en el seu món.

1 comentari:

  1. Una pintora excepcional, pero como muchas otras, fue silenciada. En el mundo del arte existen muchas así. Camile Clodel fue una escultora tapada por Auguste Rodin.Repasar la Historia del Arte y comprobar que solo hay nombres de hombres, las mujeres no existieron nunca. Quizá la única excepción sea la Delanoy. Así de absurdo es aun hoy en día.

    ResponElimina