Amb els acords d’aquesta Arpa laúd, construïda per E. Light, que podeu veure en el Museu dels Instruments Musicals de Brussel·les, desitjo a tots els lletraferits i blocaires que ens llegiu UNES BONES FESTES.
************************************************
Avui a l’Auditori Concert de Nadal, amb un repertori escollit: inici amb dues brevíssimes i etèries joies per a piano, d’ Erick Satie, que les va escriure quan tenia 22 anys, i que va batejar amb el nom de les Gymnopédies, el nom de les quals feia referència directa a les danses dels joves espartans, nus sota el sol del Peleponès, a l’antiga Grècia. Escrites a partir de la lectura de Salambó, de Flaubert, a través d’aquestes atípiques i desafiadores partitures, sovint considerades precursores de les sonoritats ambient, Erik Satie va explorar un nou angle, una nova manera d’acostar-se a la música.
Seguidament el Concert per a piano i orquestra núm. 2 de Chopin. Expliquen que va escriure aquesta obra sota l’influx de la seva passió juvenil per una estudiant de cant del Conservatori de Varsòvia, Konstanze Glakowska, dins una atmosfera poètica i emotiva. interpretat pel pianista rus NiKolai Demiidenko, que ha fet de la música de Chopin una de les seves especialitats, el concert ha sigut d’alt nivell, premiat amb molts aplaudiments.
Per últim la partitura tradicional: la suite del Trencanous de Txaikovski, coneguda i seguida pel públic que omplíem l’Auditori.
Un jove director ucraïnès, Kirill Karabits, ha dirigit l’orquestra de l’OBC per primera vegada, precedit per actuacions arreu del món. En fi dos excel·lents músics russos ens han delectat en un matí precursor del Nadal.
Gràcies, M. Teresa pels teus bons desitjos. Per a tu també el millor.
ResponEliminaSi en sabés, tocaria l'arpa-llaút per desitjar-te Bon Nadal
ResponElimina