diumenge, 29 de juliol del 2012

PANEM ET CIRCENSES

Durant un temps vaig entrar aquí per explicar el llibre que acabava de llegir. Després no vaig continuar. Però avui ho faig perquè n'he llegit un que m'ha agradat molt. Es diu: EL LECTOR DE JULIO VERNE d'Almudena Grandes i és la segona entrega de la serie "Episodios de una Guerra Interminable" (la primera es titula INÉS Y LA ALEGRIA). És la història d'un nen de 9 anys, fill d'un guàrdia civil, l'any 1947. Explica com era la vida en aquells anys a la Sierra Sur de Jaén, les delacions, la llei de fugues, els maquis, els vencedors i els vençuts...me'l vaig llegir en tres tardes, no el podia deixar. Ara tinc ganes de llegir la primera. No havia llegit res d'Almudena Grandes però m'ha semblat molt ben escrit. A més a més explica que moltes de les escenes, personatges i llocs que apareixen són reals tot i que amb els noms canviats perquè amics i coneguts seus li han proporcionat les dades. El recomano.

1 comentari:

  1. Està bé el llibre però a mi em va agradar molt més Inés i la alegria. I et recomano que llegeixis alguna cosa més perquè l'Almudena Grandes és una de les grandes que tenim. A més d'escriure bé i de temes interessants, és de les que enganxen que no la pots deixar.

    ResponElimina