dimarts, 10 de juliol de 2012

LA TRESCA I LA VERDESCA





Estic molt contenta. He acabat un llibre fantàstic. Molt interessant, ben escrit, lleger i profund alhora. Si apliques qualsevol dels criteris que ens ha estat donant el Borja, els compleix. M'ha encantat i a sobre té no sé quants més publicats en castellà o sigui que el plaer no s'acaba aquí. Us el recomano vivament. Es diu Violación, una historia de amor i l'autora és Joyce Carol Oates, una americana prolífica a qui no se li acaben les històries per més que escrigui. Professora d'escriptura creativa a la universitat de Princeton. Fa unes descripcions magistrals i el seu estil és com un escaner, va directe al fons de la cosa, sembla que escrigui amb escalpel en comptes de ploma. I en allò de les diverses històries que ha de contenir una història és exemplar.
Es confessa admiradora i influenciada per L'Alícia en el país de les meravelles, per Sylvia Plath, Henry James, H.David Thoreau, Flannery O'Conneor, Bob Dylan i Wiliam Faulkner.
No està malament, oi?
No solament m'agrada sinó que jo vull escriure com ella i em fa una ràbia...

4 comentaris:

Maria Dolors Giral ha dit...

Maria Teresa, quan et queda en blanc és perquè és còpia d'alguna cosa treta d'Internet. Prova d'escriure-ho tu i després esborres la part en blanc.

marisa ha dit...

Però tu no estaves de gira amb Ulisses per aquells mars de Déu?

Maria Dolors Giral ha dit...

Ja vaig dir que havia arribat a Ítaca.on no cal que em lligui per mor de les sirenes.tant remullar-me a la piscina Ulises és entre els braços feliços de Penèlope i jo con esos pelos de

Maria Dolors Giral ha dit...

La técnica, la técnica. El missatge anterior està trabucat. Deixem'ho com a enigma perquè ja s'entén.