dilluns, 2 de juliol del 2012

LA TRESCA I LA VERDESCA


     Dissabte a la tarda, aquesta era la vista que teniem del sol al través de l'incendi de Calaf. Era molt anguniós.


Quina història pot ser més complerta que aquella que mai no ha estat escrita? En l'entel·lèquia es pot trobar tot el voldriem que hi fos, tot allò que vosaltres mateixos podrieu endevinar i tanmateix imaginar Perquè, quina escriptura tindrà el color, el detall, l'interès de la suma de les diferents persones que podrien posar-se
a imaginar la història? En ella hi hauria milers de situacions i arguments possibles. Per algú podria ser realista, ferotgement realista m'atreviria a dir, per a un altre serien les complexitats del jo, o les subtilitats psicoanalítiques, les relacions entre els diferents personatges  o la pledesia d'un o d'uns quants a l'heroïna o l'heroi. Podria ser una novel·la, una crònica, un relat. Estar escrit des de qualsevol punt de vista, amb intenció moralitzadora o com a revulsiu, descriure un ambient angoixant o la més alegre despreocupació...
No tinc gaire temps per escriure però no m'angoixo perquè sé que no cal que escrigui res. Aqui teniu la millor de les novel·les, aquella de totes les possibilitats, la vostra, la meva, la del no res on tot hi cap.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada