dissabte, 7 de gener del 2012

PANEM ET CIRCENSES

Després de tres dies fent de reina (dijous empaquetant, divendres repartint a gairebé tots i avui amb en Joan que ahir ni va poder venir) he tancat el cercle de les festes nadalenques recollint totes les andrómines que habia penjat per a guarnir la casa. En el "colmo" de la cursileria havia posat estrelletes de goma tova a les finestres del menjador. Segons deia l'embocall s'encenien a la nit i vaig pensar que faria bonic. Si,si, es veu que dura un minut quan s'apaga el llum i com que en Joan s'en va a dormir dues o tres hores més tard que jo...ha estat l'únic que ho ha vist però poc. Ho tinc tot al meu despatx perquè ho haig de canviar de caixa ja que en la que ho tenia s'ha trencat. El que més greu em sap es que les figures de fang que en Joan va fer fa anys ja estàn per a llençar. No les vam dur a coure i el bou, la mula, el pastor i l'àngel ja van passar a millor vida. Tan sols queda la mare de Déu que porta el fillet a coll i Sant Josep al qual se li ha trencat la base i les mans que ja no aguanten la vara florida. Aviat tan sols em quedarà una fotografia feta fa anys. Encara que ningú no m'entén a mi m'agraden aquestes festes i quan s'acaben tornaria a començar.

2 comentaris:

  1. Desitjo que ara descansis,si et calen tiretes per posar a les figures en tinc a casa. Són festes que porten feina però són entrenyables. Amb els anys van deixant buits de persones estimades i possiblement aquesta és la raó que fa que no sigui compartida la alegria.

    ResponElimina
  2. Hi tornaràs, amiga, hi tornaràs. Potser les figures (només son figures) estan cada cop més malmeses però segurament amb un cop de pintura millorarien i a més a més la màgia del simbolisme continua. Com nosaltres quan ens posem una mica de pote que encara ens recordem a nosaltres mateixes

    ResponElimina