divendres, 17 de gener de 2014

L'arpa i les seves vibracions, 321



Teatre de Salzburg

EUGENE ONEGUIN

Fa pocs mesos vaig tenir ocasió de visitar el Teatre de Salzburg, ahir i còmodament asseguda en una butaca del Cine Girona, vaig recordar el viatge. Des d'aquest teatre i en diferit CINESA ens va projectar l'òpera Eugene Oneguin, gravada el 2007, amb un repertori de luxe. Orquestra Filharmònica de Viena, dirigida per Daniel Baremboim.
Escrita per Tchaikovsky , se la considera la seva obra mestra musical, en ella ajunta les influencies rebudes de la musiques europees: la francesa, la italiana i la alemanya, allunyant-se de la moda de l'època de crear sols musica nacional, com defensaven el Grup dels Cinc. No obstant els moments més vius de la partitura són ritmes russos. Llibret de Silowski, basat en el poema homònim de Puchkin. Aquesta connexió Tschaikovski/ Puchkin, dóna una obra musicalment agradable i sentimental. Estrenada a Moscou el 1879, ahir la varem oir i veure en un decorat modern, la posta en escena ens mostra una casa camperola, amb la vídua Larins com a mestressa absoluta, al final de l'època de la sega, amb els camps de gra ja conreats , que ens mostra un fons daurat i molta amplitud d'escenari a l'aire lliure, camperols, pastors, dones i criatures complementen l'escena, junt amb els quatre actors protagonistes, dues filles de Larins, Tatiana (Ana Salmull), sensible i enamoradissa i Olga alegre i despreocupada, novia de Lenski, Eugene (Peter Mallel), és amic i veí d'aquest i introdueix la part xulesca i seductora dels  començament i la part emocional i de passió del final. Les àries són precioses i molt ben interpretades, amb unes veus clares i boniques. El paper de la dida, Filipievna, una dona velleta, encorbada, silenciosa, però que recorda a tots la història passada, ens va entendrir.
Filipievna saluda a Oneguin
No coneixia l'òpera, mai l'havia vist representada, ni havia escoltat la seva música, pels que tampoc en sapigueu gran cosa us la recomano, és de gran lirisme amb moments dramàtics.

Preu reduit de l'entrada amb el carnet de qualsevol biblioteca 9 €.
La propera programació Madama Butterfly, el dimarts 4 de febrer, a les 20 hores, en directe des del Teatre Regio de Torino. 



1 comentari:

marisa ha dit...

M. Teresa, t'envejo.