dilluns, 14 de gener del 2013

LA TRESCA I LA VERDESCA






            
En un anar i tornar ràpid gràcies a l’AVE, dissabte vaig ser a Madrid per anar a l’enterro d’un cunyat.
            A migdia, un cop acomplertes les obligacions i devocions, teníem (vaig anar amb el Jordi) unes hores lliures que varem aprofitar a bastament. Al Tyssen hi havia una exposició “Gauguin i el viaje exòtico”. Ens van donar hora d’entrada a les 15’15 i vam aprofitar per dinar allí mateix. L’exposició bé, és clar, encara que no hi havia molts quadres. Vaja, sí que n’hi havia, però també molts d’altres pintors (Rousseau amb un de magnífic, Matisse, Nolde, Pechtein, Derain, Macke, Klee, els Delaunay etc) que com ell o a la seva ombra s’havien vist temptats per l’exotisme d’uns paisatges no civilitzats, diriem (per exemple els Delaunay Espanya). A mi, aquestes comparacions m’agraden perquè trobo interessant la manera pròpia en que cada artista s’expressa de forma individual a partir de premises semblants. En aquest cas, a més a més, es fa evident la nova modernitat que aquesta concepció de l’art va representar. En les obres hi ha no només allò que va amb l’obra sinó totes les possibilitats i suggeriments de les que vindran després.
            A continuació una bona passejada, comprovant com a Madrid han sabut conservar bars, restaurants, cafès i botigues sense la mania demolidora d’aquí. I després, com que el tren no sortia fins les 19’45 vam acabar al Reina on hi havia una exposició de Marie Blanchard (us en parlaré en un altre moment per no allargar-me més) que m’interessava veure i que va ser acompanyada de visita una mica de metge a no sé quantes sales més. Qui es pot resistir a entrar quan hi passes?
            Tot i la meva comprovada resistència en visitar Museus la sessió va ser forta. Per entonar-nos ens varem anar a prendre unes cerveses i unes braves i a comprar dos bocates de calamars pel viatge de tornada. Els calamars van acabar la feina d’atapeïment però sense conseqüències.
I colorín, colorado, el viatge se ha acabado. Un altre AVE per l'Olga

1 comentari:

  1. AVE, Dolors, i gràcies. El teu viatge a més d'homèric i meteòric veig que és alimentici i didàctic. Condol pel cunyat.
    Estàs molt introduïda en el tema Simenon-Maigret i això diu molt a favor teu... M'agrada. Aquest gran creador de climes que és Simenon em fa sentir bé dins del confort de les barcasses -interiors flamencs nets i polits-(n'hauré de parlar), protegida dels cels foscos, de les boires, dels crits dels barquers. Una vida també exòtica per a nosaltres, com ho pot ser un Gauguin etc.
    He escrit contes de barcasses en canals. M'hauria agradat viure una temporada a les barques-casa que hi ha al Regent's Canal o al Sena. M'atrauen. Un somni perdut.
    Petons.

    ResponElimina