dimecres, 11 de maig de 2016

L'arpa i les seves vibracions, 418


Teatre al més pur estil. El Lliure de Gràcia quasi ple, ja que aquella mateixa hora jugava el Barça, va ser fàcil trobar entrades, fila primera, frec a frec amb els actors. Escenari rectangular amb cadires que s'arrengleren a la dreta i esquerre del que representa la presó del castell de Fotheringay.
Escenografia minimalista només en part; els quatre homes i Hanna la dida, vesteixen sempre de negre, mentre les dues reines van sumptuosament vestides com correspont a la moda del reinat d'Enric VIIIè.
Abans de començar la representació, el programa de mà, ens va entretenir força, al mateix temps que ens servi per repassar la història d'Anglaterra.


                                 
          


El conflicte entre Maria Estuard, reina d'Escòcia, catòlica papista i la seva cosina Isabel Tudor, reina d'Anglaterra, protestant, ha inspirat moltes obres literaries. Sergi Belbel dirigueix  la versió de Friedrich von Schiller, publicada l'any 1800. Dues coses afegeix Schiller al text, possiblement les dues reines no es van veur mai i, el personatge del jove Mortimer, nevot del cavaller Amias Paulet, el carceller que custodia Maria Estuard, és una invenció i segurament qui transmet més força i els trets més destacables del romanticisme.
Jardí de Fotheringay

Repartiment de luxe: Míriam Alamany Isabel I, Silvia Bel Maria Estuard , Fina Rius La dida, i Jordi Banacolocha, Àlex Casanovas, Carles Martinez i Marc Rius, tancan el repertori.