Segurament molts punts de confluència. La recerca de la llum
i la forma de Delacroix, i la directa formulació d’aspectes íntims i l’assaig
de les estructures del llenguatge en Auster. Però en el fons el mateix interès
per captar el fons de tot i la mateixa “joia de viure”, la vitalitat activa.
També en els dos, un pas més en la història (de l’art) i és clar, moltes
diferències en la mesura que la vida és diversa i canviant.
De Delacroix m’ha
interessa molt l’esforç per allunyar els personatges i trobar les persones, el
moviment més enllà de l’anècdota, la força expressiva, la temptació de la pintura
pura en la que en molts casos es veu clarament l’impressionisme que està per
arribar i que ell ja intueix.
Auster...què dir? Crec que ens va oferir la visió de si
mateix en aquest moment: un qüestionar-se, una certa por, una prudència
desacostumada. Ja no és la imatge del “chico malo” sinó la d’un home que es fa
gran i que intenta explicar-se enumerant la seva vida passada, les seves
dificultats a l’hora d’escriure. El mateix que ja és en el seu llibre últim.
Una pintura que vol descriure la vida i una literatura que
vol pintar-la. Delacroix només es pot interpretar. Auster s’interpreta a si
mateix.
És la meva visió, naturalment parcial i personal.
La teva doble visió dels dos fets, és més positiva que la del Rafel, era d'esperar,ja en parlarem el dilluns.
ResponElimina