dilluns, 18 d’abril del 2011

L'ARPA I LES SEVES VIBRACIONS 95

Cantàbria II

Hola a tots! Ahir vaig arribar de Cantàbria on he trepitjat molts pobles mariners i d’altres de l’interior, a més de pujar amb el telefèric de Puente De a 800 metres, on he trepitjat neu als Pics d’Europa en un dia radiant de sol. Ho deixo per un altre comentari. Demà amb la mateixa maleta marxo cap a Burgos a veure la meva germana, tinc assegurada una Setmana Santa castellana com il fou.

Com aportació literària vaig trobar una bonica llegenda per aportar-vos i ho faig per la correlació que vaig trobar amb el conte de Mercè Rodoreda “La meva Cristina” on parla del home perla i, del qual en férem un treball amb el Borja. Doncs a Liérganes un poble preciós que us recomano visitar, sota el pont romànic per on circula tranquil·lament el riu Miera, hi ha aquesta escultura del ”Hombre Pez”. Diuen que el matrimoni format per Francisco de la Vega y Maria Casar, van enviar al seu segon fill a Bilbao per aprendre de fuster. Aquest xicot bon nedador la revetlla de Sant Joan el 1674 va anar amb els seus amics a nadar al riu, i va desaparèixer. Cinc anys mes tard el 1679, uns pescadors van trobar a Cádiz un ser aquàtic estrany amb aspecte humà… desprès de moltes peripècies … la llegenda segueix... el van portar a casa els seus pares que el reconegueren…on treballà fent petits encàrrecs amb certa dificultat… fins que nou anys desprès va desapareix en el mar per sempre més.

Si voleu un dia podem fer el paral·lelisme, tinc la historia sencera.

Avui ràpidament he llegit el Blog, no cal dir-vos que us enyorava. Fins a la tornada que allargo fins el 26 a la nit.

3 comentaris:

  1. Potser ja no ho llegiràs fins la tornada. Molts records a la Montserrat i una setmana ben santa!
    (ho teniu fàcil).

    ResponElimina
  2. Hola Maria Teresa: Nosaltres també t'enyoravem a tú i a les teves sentides cròniques! Quina història més maca!

    Aquest any trobaré a faltar molt i molt la meva mare i la meva tia amb les quals, des fa trenta-vuit anys(que és diu aviat) vaig passar totes les Setmanes Santes.

    Que t'ho passis molt bé i que segueixis incorporant bondat a la teva ànima, per desprès poder-la repartir entre els que t'estimem.(Ai, ai, ai, que en Rafael dirà que sóc una cursi!)

    ResponElimina
  3. Bona Setmana Santa! Fins aviat i sí, és clar que vull la història completa de l'home peix.

    ResponElimina