dimarts, 26 de gener del 2016

ART?


Tornant al Liceu i l’Amat


No soc dels que critiquen l’obra de frederic Amat. Per regla general, m’agraden les seves peces, encara que reconec que tenen, moltes d’elles, més de decoratives que d’art seriós (si es que l’art es seriós). Dic això perquè he estat reflexionant sobre la proposta de Frederic Amat per la façana del Liceu, a rel de la lectura de l’article d’Antoni Llena a l’Ara. I em pregunto: Es necessari intervenir en aquesta façana d’arquitectura provinciana? Per què no deixar-la tal qual està? Faig aquesta pregunta desprès de veure les diverses denominacions que s´han fet de la proposta d’Amat: “donuts, pírcings, arracades, anelles de cortina o nanses i a sobre agegantades, per si fora poc.

Antoni Llena, m’ha obert els ulls amb la seva pregunta: “l’element decoratiu elegit no farà més evident la vulgaritat de l’arquitectura que es mira de dissimular? Es moderna aquesta intervenció? em pregunto  I tinc un altre pregunta: Té res a veure el que es pretén amb el que hi ha a l’interior?

L’articulista fa una comparació: Ens hauriem de penedir, (com un servidor) d’haver callat quan van aprovar una escultura com la de Francesc Macià amb autoría de Josep Mª Subirats, a la plaça de Catalunya? Pot ser que ens ho pensem, no creieu?

1 comentari:

  1. M'has fet reflexionar! Trobo molt prescindible i de gust dubtós el que aquest artista ha fet.

    ResponElimina