dijous, 22 de febrer del 2018

LA TRESCA I LA VERDESCA





Ahir, a la Casa Àsia, vaig assistir a la "masterclass"de 

Fan Xiaomei: "La reina del retall de paper"

 Aquesta és una tècnica molt antiga a la Xina en que es fan quadres de paper per a decorar les cases de forma simple i vistosa, carregada d'una profunda interpretació simbòlica. Totes les figures tenen significats o sigui que segons el que desitgen o necessiten, busquen papers amb la representació tradicional del seu desig: la fortuna, l'èxit, l'amor...També són habituals els signes del seu zodíac 
(diferent del nostre) i molts altres motius. Hi ha hagut mestres reconeguts des de fa segles; alguns treballaven exclusivament per a l'Emperador i d'ell s'ha salvaguardat alguna de les seves obres, malgrat l'enorme fragilitat del material. 
Aquesta tècnica s'ensenya i es practica també a les escoles i com a teràpia en hospitals, geriàtrics etc per les seves característiques que produeixen tranquil·litat, serenor , paciència i felicitat.
Malgrat tot això que ho comprenc molt bé i que em va agradar veure-ho, no sento que estigui fet per a mi. Sortosament ja sé com puc entretenir-me. I si una cosa tinc clara és que si un dia he d'anar a parar a un geriàtric declaro solemnement que NO VULL QUE EM FACIN ANAR A CAP TALLER OCUPACIONAL. Encara acabaria fent la classe jo!  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada