dilluns, 20 de novembre del 2017

LA TRESCA I LA VERDESCA




Llegeixo esfereïda l'entrenament que està fent la policia de Girona (per algun lloc s'ha de començar ) de pistoles elèctriques - Tasser pels amics i coneguts- que immobilitzen a l'acte a qui és disparat i rep l'impacte de dos arpons, per paràlisi muscular, suposo que temporal.. Us ho imagineu? Vivim ja en una pel·lícula. Americana, per suposat. Quan jo era petita i ens assabentàvem d'alguna cosa estranya o violenta, recordo que el meu pare i molts altres pares, deien...bah! això només passa a Amèrica. I tots ens quedàvem tan amples perquè, malgrat tot, sabíem de què ens parlaven. Ja ni això. (1)  Ara vivim a la selva de sigles i paraules en anglès que ningú no es molesta a traduir. Som culpables de no saber més que l'anglès "de viatjar" o d'estar per casa i, en general, importa un rave fer faltes d'ortografia en català o castellà.  Estic amoïnada perquè em perdo la meitat del que diuen els diaris : fashion breack, black friday, halloween, Merry Cristmas i totes les sigles que seria prolix enumerar. Però al passar pàgina em tranquil·litzo una mica al llegir que els Serveis Funeraris de Barcelona (SFB) ha iniciat un procés de reestructuració en la gestió de...etc entre els quals destaca la rebaixa dels funerals. No sé perquè : total qui es mor és perquè vol. O no coneix el meu cosí.

1-Tinc un cosí que de petit, era grassonet i bonàs;quan jugava a guerres ell tenia una pistola de ressuscitar. .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada